Odłącznik napowietrzny ONp III SA 24/4 S
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Odłączniki napowietrzne typu ONp III SA 24/4 posiadają budowę trójbiegunową ze wspólną podstawą (ramą) oraz wspólnym napędem dla wszystkich biegunów. Integralną częścią każdego odłącznika pionowego jest konstrukcja mocująca do nogi słupa. Każdy biegun odłącznika zbudowany jest na dwóch izolatorach wsporczych. Jeden izolator przymocowany jest do podstawy (ramy) drugi do łożyskowanej belki ruchomej.
Odłączniki zbudowane są na izolatorach kompozytowo-silikonowych.
Tor prądowy każdego bieguna składa się ze styków głównych. Elementy te zamocowane są na kasetach wsporczych umieszczonych bezpośrednio na izolatorach wsporczych. Główny tor prądowy stanowi płaski styk stały oraz skręcone ze sobą
dwa profilowane styki ruchome. Styki ruchome toru prądowego zostały wyprofilowane w kształt zapewniający bezproblemowe samonaprowadzanie się oraz dużą powierzchnię przylegania.
Styki główne standardowo wykonane są z płaskownika miedzianego, zabezpieczone przed korozją poprzez cynowanie, dodatkowo mogą być srebrzone.
Każdy biegun ruchomy odłącznika w standardzie wyposażony jest w przegub ruchomy z zaciskiem prądowym 16-95 mm², na życzenie 120 mm².
Przegub ma za zadanie zapobiegać łamaniu się linki lub przewodu zasilającego. Do zacisku można przyłączyć linkę lub przewód o przekroju do 95 (120) mm². Żeby zapewnić optymalną drogę przepływu prądu, zacisk przyłączeniowy połączony jest ze stykiem głównym poprzez miedziane złącze elastyczne. Do przyłączenia linki lub przewodu zasilającego od strony styku stałego zastosowano zacisk prądowy pozwalający również przyłączyć linkę o przekroju do 95 (120) mm².
Ramę odłączników wykonano z profili zamkniętych i kształtowników zimnogiętych. Zabezpieczenie przed korozją stanowi powłoka cynku wykonana metodą zanurzeniową. Odłączniki typu ONp (OUNp) III SA 24/4 przystosowane są do montażu bezpośrednio na nodze słupa.
Sterownie odłącznikiem odbywa się przy pomocy napędu ręcznego typu NRA(u) lub silnikowego NEA Napędy sprzęga się z mechanizmem napędowym łącznika przy pomocy 2 śrub M10.